Bergodalbana

Kunde inte somna igår. Frös, trotts två täcken. Vaknade mitt i natten och kunde inte somna om. Låg o vred mig. Tankarna malde runt. Vaknade igen på morgonen och försökte ta mig ur sängen. Gick inte. Med lite tvång kom jag ur och ramlade in på dass. Shit vilken frossa, värk o illamående jag hade. Höll tag i handfatet och tittade på någon konstig typ i spelglaset och sa tyst till mig själv...du ser för sorglig ut. Ögonen värkte och jag tänkte...barnaskrik...inte idag då händer något konstigt som jag inte står för. Sjukskrev mig och hamnade i sängen igen och har nog knappt vaknat ännu. Det är som en stor hjälm av bly i huvudet som väger ett ton som tagits på. Tror jag ska överväga dom där insomningstabletterna iallafall. Ingen sömn och ingen matlust, nu igen, resulterar bara i värk. Fattar inte vart alla tankar produceras och matas in och ältar runt? Jag vet att jag har tagit rätt beslut. Kan mina tankar inte sluta dissikera varenda liten grej. Snacka om upp o ner i humöret. Kroppen får stryk på köpet.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Du kanske skulle komma hem några dagar

2008-08-25 @ 17:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0