Lägenheten och ösregnet med den mysko åskan

Sprang iväg med andan i halsen. Råkade hamna i en annonsering på bytesmarknaden som jag skulle göra och blev liiiite senare. Men självklart tyckte väll vädergudarna att det var dags för dagens ösregn i Göteborg, just när jag gick ut och över gatan. I tunna sommarballerinor i läder, långa shaffsjeans och en tunn blus blev det hela en liten utmaning. Skorna ligger nu i handfatet och ser ut som två sura sorkar som e bakis...hade en stark fundering om jag skulle tagit av mig dem och promenerat barfota. Skönt..men inte så underbart mitt i stan på något vis. Jeansen började självklart suga upp alla pölar som nalkades inom 3 meters radie och det såg ut som jag hade batikfärgat dom mörkare upp till knäna. Fin jag kände mig när jag steg in i hissen upp till lägenhetsvisningen. Jajjemän här kommer lilla jag. Riktigt cool och ball. *LOL*. Nog om sånt...den var jättefräsh o fin o välplanerad. Blev överaskad faktiskt. Den är en liiiiten liiiiten tvåa på 45kvm. Men ack så välplanerad som sagt. Drömmer mig in i den genast...vågar mig på ett litet litet hoppfullt leende.

Ut igen efter ett uppehåll i regnet. Går till konsum. Köper två tomater, yoghurt och bröd. Går "hem". Men då minnsann kom dom på där uppe att kafferasten var slut och ösregnet sätter väll igång igen som om det aldrig varit uppehåll. Suck med stort S. Sket i det till slut och bara gick där som en blöt katt. Tills åskan drog igång med dunder o brak. Herre min gud slog den ner i huset brevid? Jag min dummer insåg efter 10 sekunder att om man går genom chalmers så kan det hända att det smäller här o var...suck tänkte jag när jag såg ett stort svart moln väla upp mellan husen och tänkte att nu vet jag varför bara jag hört "åskan" under kvällen.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0