Ny lya

Har bott i en kompis lägenhet, som själv är utomlands, i två veckor nu. Superskönt har det varit. Takvåning, 5 minuter från jobbet. Stooor takballkong och eget utrymme för ett par veckor. Nyseparerad och i våldet på snälla människor har det känts det bra men mekkigt. Bor då som sagt i påsar och väskor. En väska för tröjor, en för underkläder,en för byxor, en för skor, en för toalettartiklar, en för prylar, en för kablar, osv. Var jag lägger mina väskor bor jag. Så idag kom kompisen hem igen efter resan och jag fick packa ihop mitt pick o pack o flytta alla väskor ut till havs nästan. Dvs en annan kompis hus vid havet. En lååång resa till jobbet nu med andra ord. Planera nya rutiner. Bo ihop med henne och hennes kille och få lite sällskap och liv i luckan. Inga tysta kvällar där ensamheten gör ont. Supermysigt hus med stor trädgård, altan, havet. Nya tider.

Har som sagt varit och tittat på en lägenhet. Har varit lugn och haft en tro att allt ska lösa sig. Idag skulle dom ge besked om dom ville byta med sina två tvåor. Var så bra byte så man inte kan tro på det knappt. Allas behov skulle kunna matcha. Dagen har varit pest o pina och världens längsta väntan! Kollade mailen en miljard gånger. Sur, stiff o grinig har jag varit och låtit fel personer lida. Så när jag var vid havet och promenerade så ringde dom. *HERRE MIN GUD* Försökte låta lugn o sansad när jag svarade. Hon lät mycket låg o faniskithelvete tänkte jag och försökte att inte tappa fokus när tankarna for runt. Vad säger människan tror ni?Vi vill byta med er!JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
Gött!!! Jag blev så glad så jag skrek när vi lade på och alla varkade glada i min omgivning när dom studerade min glädjedans. Det är inte sant vilken skön känsla det är att få bo i en egen lägenhet! Det gick så där bra som jag trodde! Tjoo hoo!! Finns det mirakel? Kan det verkligen vara så här bra?

Så nu sitter jag här och planerar. Jobbigt? Ja. Spännande? Ja. Värt det? Ja.

Kommentarer
Postat av: Ann

Grattis, detta är du värd.. och ibland sker det under.. i rättan tid :-)

Kram

2008-08-25 @ 08:22:30
Postat av: B

Men GUD vad härligt!!!

2008-08-25 @ 09:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0