Tippe-tippe-tipp-tapp och inte tassa lätt på tårna

Jag vet vilken arbetsmiljö jag vill och inte vill jobba i. Fungerar det inte löser man det, men när ens närmsta kollegor på samma avdelning inte pratar samma språk och inte har samma barnsyn är det MYCKET svårt. Jag har mycket arbetsliverfarenheter under de 13 år jag jobbat med barn, då jag hamnat i ohållbara konstalationer av arbetsgrupper. Det är som med ett förhållande...man måste ha samma grundsyn annars blir det ohållbart och det bråkas och går mycket energi åt fel saker istället för att utvecklas framåt.

Nu med 10 kollegor finns det stora skillnader och två av dem är varandras motsattser och drar åt två helt olika håll väldigt starkt och övertygande. Jag gillar dom båda två som personer, men kan inte jobba med den ena på ett proffessionellt sätt. Det skär sig, jag får kalla kårar när jag ser det ur hennes barnsyn och jag KLARAR INTE AV DET. Så nu är det sagt. Jag har gett det massor med tid och chanser och sett det från olika perspektiv...det går inte. Jag ser i hennes kroppsspråk och blick att hon tycker jag är skitjobbig så det är nog ömsesidigt. Varför inleda ett långvarit arbete när det inte önskas från någon av oss...snälla förflytta mig. Jag har påbörjat en liten process som jag tror jag ror i hamn. Så alla ni...ibland är det TIPPE TIPPE TIPP TAPP fast på ett smidigt sätt så ingen märker  ;-)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Skönt att du bara har ett vikariat, då hann du ju upptäcka detta och kan påverka det. Kan gissa mig till vem det är :-) Det löser sig Janice, det är brist på utbildade förskollärare, det är bara att gå vidare i livet.

Älskar dig. Mamma

2008-12-19 @ 09:18:46
Postat av: Ann

Du är härligt ärlig.. fortsätt med det! framför allt mot dig själv.. Kram Ann..Ps.. jag går gärna ut och fikar en kväll.. tycker det är så lyxigt.. nu när jag bor sta´n.. fniss

2008-12-22 @ 13:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0