Lek inte med elden

Jag tänker lite på förtroenden. Vad dom ställer till i ens liv, hur man kan komma närmare varandra och långt bort ifrån varandra.
Jag har den äran att få mångas förtroenden och dom stannar innom mig som muren. Vissa förtroenden gör ont att bära. Vissa förtroenden är goda, som med ibland vänners både onda och goda minnen. Vissa förtroenden är onda, som kanske vänners bekanta, eller andra i ens omgivning, som utnyttjar din tystnad och din godhet och sätter dig i rävsaxen. Då det blir du som sitter med bollen. Den sortens förtroende tär på dig, äter upp dig, ber dig att le när ditt hjärta skriker.  Jag håller ett förtroende bra, men akta för att leka med elden...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vet du Janice....vissa människor tar ens energi hela tiden, undvik dom............vissa människor ger energi, var med dom. Man kan inte hela tiden ge man måste få tanka också.

2008-12-31 @ 11:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0