Herregud vilken herrgård

Uj uj...vilka förutfattade meningar man kan ha. Åker till Vara och tror att nu ska jag behöva se ut som jag har en bajskorv på tvären. Åker ner genom en stor allé och fram till ett hus med flyglar en bautagård med massa tillhörande bondgårdshus, etc. Tillomed Chrille blir nervös och skrattar utan att veta varför och flackar med blicken.
Huh...hur ska vi gå och vart är den där gudmor egentligen? Knackar på och en galen liten hund sätter igång med att skälla. Efter hunden kommer...gudmor! Åhhh vilken lättnad hon är ju underbar med en gång! Britta 74 bast tar MIG med storm och hennes underbara man Anders 85 höstar tar mig ännu mer med storm. Vilka sköna människor! Rätt var det är sitter vi och njuter av en urgod pyttipanna lagad på en av Skaras restauranger, Kråks, en äggula på, rödberor och ett stort glas öl/vin. Vi snackar om allt mellan att ta fel dörr till toa och bli utelåst och vara nödig på en kryssning till hur det var 1900-talets början. Vi får en visning av alla hus och berättat hur det var 1890 då familjen flyttade dit och byggde stället som nu är på 1000 hektar. ( Jag som tyckte vår 4a på 100kvm var stor ). När vi åker får jag en stor kram och puss och jag  anar att vi kommer ses snart igen kanske...

( klicka på korten så blir dom större )


          
                    

          


           
  

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0