Ingen slav

Kommer hem sent och är hungrig. Väl hemma ramlar jag över sjuttio par killskor i storlekarna 34 till 47. Ingen har naturligtvis ställt sina dojjor i skostället 3 cm innanför dörren utan bara trampat rakt ur dom på något konstigt sätt. Utan att tänka på det ställer jag undan alla och går in i hallen och snubblar över en tältsäng, en resväska och ett jättepaket med kexchoklad som vunnits på liseberg och in i vardagsrummet bland fyra killar i åldrarna 9 upp till 47 som ligger drällandes i småhögar med svettiga strumpor, häftapparater och klädhögar på annorlunda ställen. Pussar sambon som myst ner sig i en fotölj och går vidare in i köket bland pajformar, riskokare, glasögon och massa annat stuff överallt. Frågar om vi ska gå och köpa pizza som vi kom överens om tidigare idag och får svaret..."tänkte skicka iväg dig vi kollar på ett viktigt program på Discovey." Jaha det tänker inte jag göra själv ,säger jag och vi kommer överens om att vi går om en halvtimma då programmet är slut. Börjar plocka undan häftapparat, glas, formar innan jag kommer på mig själv och säger "varför plockar jag undan, det borde inte jag göra efter er?" och sambo säger "det är ju redan undanplockat". Que pasa? tänker jag och då säger min underbara brorson på 9 år..."Hon är faktiskt ingen slav!"  "Va?! säger sambo, vart fick du det ifrån?" "Jag gillar faktiskt Janice!" säger brorson då. Snyft!!! Vad fint kände jag och började nästan gråta för jag blev så känslig då han inte har sagt det någonsinn innan.

kunta kinte



    efter undanplock

                                               pizzeriahak     

Kommentarer
Postat av: Cam

Tack för ditt fotspår :P

Vad fint du har gjort det här :)

Är allt bra?

Lycka till med bloggandet!

2008-06-25 @ 20:27:35
URL: http://aiminghigh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0