förr.o.nu.o.coop.o.kappahl.o.en.o.annan.ullstrumpa?

Helloooo...my name is nöjd, väldigt nöjd. Min vardag har äntligen ordnat till sig och jag börjar landa lite. Jag bor allt vad jag orkar i Skara nu. Jag har packat upp alla lådor, nästan ialla fall, så när som. Jag har haft mina första dagar på mitt nya jobb och det gick jättebra. Har redan fått glada utrop från personal som uttrycker nöje och massa goa barn som tyr sig redan efter dessa två futtiga dagar. Glad är väll en liten underdriftig benämning på mina känslor i detta läge. Jag tror det hela kommer sluta lyckligt och sen var sagan slut...the end o amen.

När jag åker med bussen till jobbet slås jag över hur det var förr i tiden, hur man trängdes på väg till o från skolan i samma gamla buss, med ioförsig en väldigt mycket surare busschaufför. Nu åker jag på samma resa och det är lugnare och skönare. Man åker i totalt mörker utan vägbelysning genom skog o åker och sen efter 25 minuter är man vips på landet och utanför jobbet. Tar samma tid som i Gbg att ta sig fram till jobb. Fast mer avslappnat.
Jag gillar verkligen arbetskamraterna, vilket jag har varit skiträdd för att det inte skulle funka. Dom är jättetrevliga och roliga. Avslappnade. Har redan blivit bjuden på personalfest, som jag ioförsig inte kan gå på.
Barnen är ett kapitell för sig. Uunnderbara!!! Små knoddar med snoriga näsor som inte är bortskämda någonstans utan väldigt uppfostrade och goa men ändå små busungar med glimten i ögat. Inte en knodd över 4 år. Ser fram emot att lära känna dem mer. Det här är så nyttigt för mig att vara med om. Hade nog gått i gamla ullstrumpor ett tag för länge i det gamla livet.

Ja annars då?? Ja-aaa....jag inser att coop har coola stövlar för bara endast 340 kr och det är ju en fördom jag forever har haft, det svider lite, detta får inte inträffa egentligen, köpa kläder där...What?!! Men vad fan för någon månad sen köpte jag mitt första (o enda?) plagg på Kapp-Ahl. Här snackar vi antingen vuxenpoäng eller galenskap eller båda delarna.

PÔSS allihopasammen! Eder kära och glada bloggare Janice

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaa! Coop i the shit! Har köpt några av mina favoplagg där. Gröna parkas som varit favorit höst och vår sista 2 år. Glittersandaler som folk tror jag köpt i Marocko. Skönt o kasta några fördomar åt sidan och se vardagen klarare. Göttmos att du trivs så bra. GRATTIS till dina nya kollegor. KRAM!

2008-11-12 @ 17:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0