Fredagsnostalgi

Natoinalteatern med "Speedy Gonsalez" går varm, Martin spelar poker på nätet o och jag bloggar. Funderar lite på livet i allmänhet och nu i synnerhet. Vad roligt det är att leva tycker jag!
Låg till exempel igår klockan 22-tiden i sängen och skulle promt, till vilket pris som helst ge det nya en chans. Dvs... Martin är tröttare än jag, snabbare. Jag bor hos Martin i hans gamla lya. Nya vanor. Till detta ska jag även tillägga att jag ÄR en nattmänniska, sedan tonåren. Ja och sen till på råget så skulle jag upp klockan 04.30, för jag öppnade för första gången på nya jobbet, som jag för övrigt fifilurar på en hel del nu i början. Klockan tickade...o tickade...vänder mig 40 gånger...vänder mig 40 till gånger...osv osv tills klockan blev 02.00. Stress!!! Vette sjutton hur jag somnade med 10.000 tankar i huvudet, men somnade gjorde jag tack o lov! Och vaknade minnsann kl. 03.30. Mmmmm rooooligt! Jaha, gick inte att somna om men jag kom banne mig i tid med råge trotts arla morgon mitt i vischan.
Ialla fall...det jag skulle komma till var att jag slutade tidigt och upptäckte orörd snö (finnes endast på landet), seniorcafé i Skara centrum med medelålders-snitt 80-bast käkandes våfflor, netto som precis öppnade igår och ALLA var där, tonåringar i mysisbrallor med loggan Fonus... I LÖV SKARA. Tro det den som vill men det är skitmysigt här.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Nya tider, ny värld, nya upptäckter. "Duracell" älskar sin nya miniräknare, ska ha med den till jobbet när han går igenom budgeten med ekonomichefen..........Öza skickar en nospuss till sin älsklingsfavvo. Lovar att skicka med "kvarglömda" nycklar med din bror i morgon......älskar dig.......

2008-11-21 @ 21:33:51
Postat av: Bengt Andersson

FÖRLÅT!

Allt blir bara så himla fel.Helt tom inombords älskar dej hur mycket som helst. Men ändå blir det så hemskt fel.

Pappa.

2008-11-22 @ 06:01:48
Postat av: Ingela

Bengt var rädd om din dotter. Hon är underbar. Gå tillbaka ett antal år i tiden och tänk efter hur du kände det för din egen pappa. Du har underbara barn var rädd om dom.

2008-11-22 @ 09:32:34
Postat av: Bengt Andersson

Ja du Ingela vi använder ju våra barn som slagträn mot varann. Vi borde engentligen prata ut med varann! Det har vi aldrig har gjort. Har pratat ut med Paula och vi är bästa vänner. Vi kan komma över mycket missförstånd om vi kunde göra det.Synd att vi inte har vuxit mer än två tonåringar.Vi bara skyller på varann. Kan vi inte komma överens jag och du, så att inte våra barn blir lidande. Eller du kanske inte har någon förståelse om vad jag försöker att säga.

Förlåt Janice för att jag inte tänkte.

2008-11-22 @ 12:05:16
Postat av: Ingela

Nej då, jag använder absolut inte barnen som slagträ. Jag tycker bara att det är sorgligt det som sker. Barnen tycker INTE mer om mig än om dig. Jag skyller ingenting på dig, barnens och din relation är mellan er. Jag ber dig bara att vara rädd om den. Vår tid är så kort.

2008-11-22 @ 13:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0