Danmark

Ja så var det helgens bravader. Danmarksresan som Martin kom på, som jag hade en liten rabatt på, bidde verklig. Martin är en handlingens man så han bokade en liten tripp över dagen med en fin  brunch som start.
Upp på morgonen, snooza för mycket, komma på att tiden är knapp, inte hinna tvätta håret, skit i det, packa en handväska med nödvändigheter o dra och komma ut i fesregn som regnar åt alla håll, springa in igen o hämta ett paraflax o sen iväg!
Väl på terminalen påminner jag mig om resor jag gjort och det roliga faktumet att på varje grej, typ resor eller annat skoj, så har det dykt upp minst en Skarabo på samma evanemang. Sa det till Martin och efter ca 5 minuter dyker den första Skarabon upp. Går in med alla panchosarna och barnfamiljerna och sen dyker den andra Skarabon upp. Roligt fenomen det där att dom liksom kryllar omkring. Jag är ju också en halvskara-boare som kanske ska krylla jag med...spännande. Ialla fall in med oss...käka megamassa mat, ut o känna svajjet i vågorna och shit nu ska man visst kräkas i sjösjuka. Vi beställer en lite tidigt en öl för att få balansen ur system, sent enligt båtlivet...dom andra hade redan svajjat iväg minsann.

I land var vi runt o for o kollade på priser. Martin som varit i Tyskland o handlat han konstaterade ialla fall 20 gånger att det är kanske en sån resa vi ska göra i framtiden och hur mycker alkohol dricker man egentligen kom man då på när man tänkte på det närmare. Ja ja en back eller två köpte vi allt men lugnade oss på det mesta. Resan var megamysig och Vi hade jättemysigt med vinprovningar och annat skoj. Har bla diskuterat artiklar i GP om kultur och sport...gissa vem som gillade vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0