Vindarna vänder...

Vart ska jag börja? Jag kan meddela alla undrande om huruvida läget i gångtävlingen står...internt på jobbet låg jag näst sist igår. Idag är jag nog fanimej först tror jag helt säkert...visaren står på 18099 steg nu kl.19.00. Gött mos här ska vinnas! Av alla företag ligger vi just nu 7:a. Får se om man kanske tappar något kilo på kuppen om man har tur.

Sen har jag blivit tillfrågad på en vikarietjänst på en förskola i Varnhem, dvs Skaras berömda schlätta! Ska på en intervju nästa vecka och se om det klickar oss emellan. Klickar det så ska jag vikariera ett halvår på en kommunal förskola och vara lite småledig från mitt fasta jobb här i Göteborg under den tiden. Mycket spännande och pirrigt är det hela just nu. Känner mig jättemodig som vågar! Fan... hej vad det går undan och faller på plats allting. Det kunde man banne mig inte ana för 2 månader sedan!

Jag som skulle sitta o titta i Ikea-katalogen på kvällarna. Nu blir det inte samma behov alls. Jag är mer i funderingar hur allt blir om jag flyttar upp till Skara. Vilken omställning! Flytta in i någon annans hem. Nya rutiner. Mina vänner här i där, hur ska det bli? Asnervöst ju! Kan återigen inte äta för allt nervpirr som har en förmåga att sätta sig i magen. Kollar argt på tomaten och mozzarellan som jag lagt fram på diskbänken för att läska mig själv. Ska försöka pilla i mig det. Har bara ätit ett par kåsor hemmagjord ärtsoppa i skogen när jag jobbade.

Sen har jag på något vis lyckats packa (?) ner min kortläsare till internetbanken så jag inte kan betala räkningar. Suck på mig själv. Kan banne mig inte hitta den. Säker ligger den på ett sånt där jättebra ställe som jag lagt den på för att jag absolut inte skulle kunna slava bort den. Brukar hända ibland och nu har jag ingen att skylla på att den är borta heller. Synd... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0