Skara eller icke Skara...det är frågan.

Befinner mig i den förtjusande staden Skara och sitter vid köksbordet och tittar på Martin som donar runt och gör en rödvinssås. Ska laga mat om ett par timmar, lamminnerfile...har aldrig prövat på lamm så det ska bli intressant. Här har vi då killen som e kock och ska göra det på riktigt så att säga. Så såsen tar visst sin lilla tid, ( vågar knappt nämna knorrs pås-sås utan att få den där blicken ). Jaja, jag kommer i smyg att göra pås-sås ialla fall...ler...men bara i smyg. Får väll ta och lära mig hur man gör sås utan knorr efter 34 år.
Efter att ha åkt runt här nu på vägarna och filosoferat i lugn o ro och vädrat mina tankar utan stress, så känner jag att det är rätt tid, rätt känsla och hur allt faller på plats så att säga, att pröva på hur det skulle vara att flytta hit igen. No comments thank you! I rest my case. Jag vill ingenting höra. Jag vet att det är många som tycker olika här. Jag känner ett lugn som jag inte känner i Göteborg. Jag blir frestad. Tycker om tanken att våga bryta upp och testa för en gångs skull. Jag är rätt feg annars. Läskigt? Ja! Men what the heck kan hända? Jag ska vara fullt ärlig...jag har tillochmed slängt iväg lite jobbansökningar och dom verkar intresserade. Hjälp. Tänk vad livet kan förändra sig snabbt på bara några dagar, timmar, sekunder.
Igår må ni tro var det Skara light by night. Vi satt och åt räkor och mös och höll på att somna i soffan tidigt då Martin och jag kom på att det var Kareokekväll på bowlinghallen! Hehe, den ska ni bara se säger jag. Vi bestämde oss för att inte vara panchosar så vi gick dit. Martin var mycket skeptisk när han såg hur det var där men gick med på att stanna på en discobowlingsrunda med mig så jag fick se Skaras utbud en fredag-kväll. Jag förlorade i vanlig ordning, men jag skyller på att han fuskade. Vi gick ut till kareoken och baren/dansgolvet. Cheeses vad det var roliga männsikor där...tex "dvärgen"...som inte är dvärg men jävligt kort i rocken...även känd för att kunna smita in bland brudarna i brösthöjd och få dom att dubbelbugga och dra hem dem från krogen lite senare. Eller vad sägs om "guldbodyn" som är en kille som kommer i den fredagsfina stassen tex en guldbody och senare under kvällen byter om till knälång kjol, blus med puffärmar och basker, allt i färgmatchning. Eller så har vi de jättefulla 50åringarna som vinglar runt i bar o dansgolv och sjunger "Eloooooise!!!" så tyget spricker och de blir lite utkastade av den pansionerade vakten som envist finns kvar. Sen på vägen hem, efter en halvtimmes span, möter vi en bil med en snubbe som sitter på motorhuven och håller i sig allt vad han kan i fyllan och gör "ströget". Kan bara säga...underhållande!


Kommentarer
Postat av: B

är du lycklig, så är jag. men du ska veta att du kommer fattas mig.

kram

2008-09-14 @ 11:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0