Måsten och kärlek

Vaknade och lät M sova ut. Han blev lätt förvirrad när han vaknade långt senare än mig och tyckte att dagen hade gått en bra bit och massa saker kunde ha gjorts. Jag ser det som att man behöver sova ikapp på semestern och ta igen missad sömn och det är ännu viktigare än fix o trix. Alla dom där måstena...kan dom verkligen vara dina allihop? Tänk på den ni. Då kanske livet får lite perspektiv?

Jag tänkte lägga in bilder från konserten men min mobil krånglar...dvs jag har fortfarande lånemobil efter den lilla olyckan. Lovar att fixa det senast ikväll. Ikväll förresten kommer mamms och "papps" och grillar lite. Med vildingen... som alltjämt stryker sig farligt nära tomatplantorna, som jag kallar Ms bebisar. Tomaterna har vuxit från frö sedan början av mars och i och med att M aldrig lyckats få några tomater i sin skörd något år innan är dom vårdade med stoooor kärlek dom små gröna kvisttomaterna. Och det finner Özavilding på något sätt spänning i och nosar med stort intresse i krukorna när hon kommer hit. M pratar allvar med Öza och Öza tittar ömt på M och stryker sen vidare längs plantorna. Kärlek. Älskar min familj så det gör ont ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0