Myggjävlar!

Jag har lite svårt att sova med små kryp i rummet. Hett tips...glöm inte att stänga till på kvällarna. Vi tyckte det var varmt häromdagen och hade lite fönster och dörrar öppna på glänt för att vädra lite. Mycket mycket dum ide visade det sig.
Väl vid sängdax somnade Martin snabbt och jag låg och läste en bok med nattlampan tänd på min sida. Bzzzzzz tyckte jag att det lät. Ähhh inbillning intalade jag mig. Bzzzzzz lät det och då inbillade mig att det kanske är en avlägsen skördemaskin eller någon liten tinnitus som jag fått en släng av så jag läste vidare och sen lade jag undan boken och släckte lampan. BZZZZZZZZZ  lät det då rakt in i örat på mig! En mygga försökte landa i mitt öra och det gillar jag INTE! Tänder lampan och väcker stackars Martin och vi konstaterar att det sitter en två tre fyra fem sex sju mygg rakt över oss och tänker minsan frossa i nattbuffén som råkar vara vi. Nähäää nu jävlar tänker jag och skickar upp Martin att hämta dödsapparaten vi löpte på jula, en elektrisk flugsmälla som steker dom levande. Efter att ha trevat runt i mörkret på altanen flänger han runt i sovrummet i sängen för dom susar ju naturligtvis runt i taket. Några verkar resistenta dödsmaskinen och flyger rakt igenom den. Liken hopar sig på golvet och jag är rejält uppspelt och hejjar på för fulla muggar under täcket för att inte bli biten eller trampad på. Dom vart inte sju dom små myggdjävlarna. Dom vart 15 stycken!!! Jag blev till slut ganska sur och Martin hämta den hederliga flugsmällan, den var också någonstanns på den mörka altanen (observera jag är mycket mörkrädd!). Till slut somnar vi långt senare än beräknat och väl armerade om dom skulle ha gömt sig bakom någon dörr eller så. Martin somnar med den fina repliken..."-Vill du veta vad jag fantiserade om fanns på den mörka altanen när jag gick ut?" -NEJ! svarar jag och sen gick mina fantasier igång ändå vad han kunde ha fantiserat om...












Bild tagen i totalt mörker av Martin efter vi släckt...jag aningens mörkrädd  och irriterad på myggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0