Vems är bajset?

Häromdagen stod våran granne inne på vår trädgård. Hallåååå?! Hallåååå!! ropade han smått hysteriskt. Jag som låg inne och vilade i sovrummet blundade lite hårdare och sov lite räv. Jag tänkte inte gå ut till en galen granne. Det måste ju uppenbarligen vara något man inte vill ta tag i. Jag hörde Martin rassla ut och sen uppstod ivrig disskussion länge, varav jag tänkte att kusten är nog klar och nyfikenheten tog liksom överhand där. Vet ni vad som hade hänt? Jo någon varelse hade grävt en stor grop (enligt dom jättestor) och bajsat en stor jättehög med bajs i den. Och det grannen ville dissutera var om vi hade sett något och vad det möjligen var för djur! Djur som nämndes var ...skogsduvan som krasch-landar varje dag i vårat bärträd (som egentligen är en buske) men som förvildat sig lite....busken alltså. Tänk er en duva som gräver ett hål större än sig själv för att den ska bajsa och sen sätter sig på kanten och lägger en hög större än två duvor. Troligtvis inte va? ... Igelkotten som irrar runt och äter ruttna äpplen. Mmmm den gräver troligen heller inget hål när den ska till att bajsa i storleken stor både på hål och bajs. ...Uteslutet. Grannens eller mammas (?!?) hund. Hahahahaha....ingen kommentar ens. Vi kom till kulmen då grannen stod och darrade av skräck och sa....mullvad! Kan det vara mullvad? Jag tänkte på hur den grävde sig upp, hur den kände att nu måste jag nog bajsa lite och grävde ett stort hål och bajsade och drog utan ett tecken på hål i marken. Det roliga var att han vart skiträdd för mullvadar och tyckte att Martin skulle hålla span i fortsättningen.


Kommentarer
Postat av: Bengt Andersson

Bajset kommer från grävlingar. Dom älskar att äta bär och gräver stora hålor som dom bajsar i. Jag såg sådana hålor uppe hos Pär och Monica. Det var verkligen megabajshålor.

Pappa.

2009-08-26 @ 07:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0