kommunikation med hinder?

80-tals musiken skvalar ur högtalarna och jag sitter upp! Tjo hoo nu e jag frisk igen! Jag vaknade av att telefonen ringde och pappa, som var i luren, undrade om vi skulle ta en fika på Gustavssons bageri. Pallrade mig upp och vi gick en svänga på stan och fikade. Fasiken vad kallt det var ute! Nu e jag hemma igen och tvättar, städar o bloggar o diggar loss lite. Gött o va frisk igen!
Jobbet ringde och undrade om jag kommer på måndag och ville att jag skulle jobba över lite. Jag ska tydligen på teater med 10 stycken 3åringar på morgonen. Skoj! Och tydligen har jag fått 100 procent på en avdelning nu, inte två som innan. Intressant att chefen har meddelat mig om detta...inte. Rörig dam detta. Får nog ringa henne o bekräfta om det stämmer eller om det bara är något påhitt. Inte lätt o va chef för hela Valles barnomsorg förstår jag. Det uppstår en del kommunikationsproblem, men jag e luttrad o bryr mig inte så jättemycket. Orka gnälla o bli en gnällkärring. Not mine kind of grej!
Idag ska jag få hit en vän. Vi har inte setts på lääänge så det ska bli kul o visa Skara sett med nya ögon. Mitt liv här skiljer sig med milsvidder mot det jag hade i Göteborg. Spännande o höra vad hon säger. Kanske blir det en spontan sväng till bowlinghallen? Det är ju trotts allt kareoke och discobowling med finingarna här i stan *skrattar* på fredagarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0