Vaknade deppig

Snön låg över staden igen när jag vaknade. Åhh nej kände jag och ville verkligen inte ens titta på den. Palltade på mig långkallingar och stora luvtröjan och ville inte vara med om denna dagen. Försökte äta något men det tog emot. Gick till bussen som var en kvart försenad pga snövädret. Kom till jobbet och möttes av ett besked om hur framtiden ser ut på min nya arbetsplats. Lite rörigt just nu men skönt med ett klart beslut. Så om en månad träder det i kraft och vi hoppas alla på att det blir bra. Det är ialla fall fast och 100procent på en avdelning. Inte som nu när jag hattar omkring på de olika avdelningarna. Ja då var det väll lika bra att prata ut med kollegan som jag hamnat lite snett med och vi var ärliga båda två och sa att vi har haft lite svårt med varandra. Nu ska vi jobba hela tiden med varann och ännu tightare så det är bara att göra det bästa av saken. Hej o hå. Lipfärdig efter dagen ligger jag nu i soffan och vill faktiskt bara gråta och tycka synd om mig själv. Nej jag har inte pms. Nej jag är inte olycklig. Jag vette katten vad som händer men fan sånna här dagar kan man faktiskt vara utan. Några tips vad man kan göra? Tacksam för allt.

Kommentarer
Postat av: Toven

Sätta på galen musik o dansa naken. Orkar man ingen sådant käcktt, så kryp ner under täcke/filt. Mumsa chokladpraliner, eller ännu bättre varm choklad. Kanske toppat med vispgrädde o lite sprit. Se film. Snyftare o få gråta ut. Galent roligt film så kroppen skakar av skratt och det tunga skakas av. Lyssna på vacker vemod musik o bara gråta.

Skriva. Lyssna på vintervärdar på SR's hemsida (radio). Eller om det går att ladda ner Tove jansson läser Mumin som god nattsaga.

Det var lite olika alternativ. Själv hade jag fin start på dagen. Ny fin bekantskap som var väldigt angelägen om att få se mig innan han åkte till Oslo kom över på frukost. Sen var jag på Re-birthing breathing (man andas på speciellt sätt o löser upp gamla blockeringar-) som ett träningspass... Sen kom jag hem- hungrig o a-kassa ringde o förklarade att jag ska få hälften i ersättning/ månad än trott på massa paragrafer. Aj. Alltså som om jag innan jobbat halvtid. Tappade luften. Hoppet o allt. Blev helt låg. Fick upp massa ologiska tankar o känslor o kände mig sämst i världen. Nu har jag vart o tränat. Känns lite bättre. Fattig o tillfreds, bättre än fattig o ledsen. God natt, fina fina DU!Du, du, du! Vet väll att du är precis som du ska vara.

2009-01-19 @ 22:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0