Åskan kom

Helt otroligt hur åskan kom tillbaks igår kväll igen, två dagar efter den första åskan som har stt sina spår i mitt minne. I Sverige har det inte åskat så mycket o så länge och så nära så länge jag har levat och upplevt vädret i Svea rikes land. Jag har suttit och hållt andan när det känns o låter som blixten slår ner i grannhusen. Men igår när den kom igen o vi satt på altanen en lång stund mitt i alltihopet och himlen sken upp hela tiden så skrek jag för då blev jag riktigt rädd. Och jag som älskar åska och allt! Kurade ihop mig och tänkte på bebis i magen och försökte hålla mig lugn med viss möda gick det lite bättre. Men sen kom den så där nära att det gjorde ont i kroppen och det luktade brännt så då pep jag nog lite ialla fall. Hoppas den håller sig litet lugnare nu ett tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0