Hunger och kylan

Vilken start på dagen.
Vaknade (efter mina sjuttio gånger jag vanligvis brukar vakna) av ett konstigt pipande på natten . Idetifierade pipet till köket och frysen som visst råkade vara lite öppen.
Illkört att somna om. Helt plötsligt var jag hungrig och jättepigg.

Hämtade täcke, bok, frukt och tände ljus överallt och gosade ner mig i soffan och läste. Inte förrän vid sju somnade jag om en timme med ögonen i kors i boken som ramlade ner.

För övrig är vårat hem ett väldigt varmt hem idag. Fram tills igår tyckte alla som kom hit att det var iskallt och satt o skallrade tänder och jag satt i linne och tyckte dom var konstiga och gav dom en filt istället. Men även en otroligt varmblodig människa som jag får kapitulera för majoriteten och det hela slutade med att vi satte på varmluften igår kväll. Så här pyser jag o bebis runt i bastun idag och behöver inte ens ta på oss mina nyinköpta tofflor, för fötterna är mer än varma.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Oh...vad mysigt....då kommer jag inte att frysa nästa gång jag kommer då :-)

2009-10-01 @ 09:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0