Nojjor

Lite ovanor har vi väll alla? Jag har ialla fall lite sånna.
Fråga barbapapa han vet *skrattar rått åt mig själv och tror att han instämmer lite*


1. Jag tror aldrig att jag har låst dörren när jag lämnar fortet (dvs vår lya). Frågar alltid mig själv, eller yttrar högt för den som är i närheten..."Låste jag verkligen dörren?" Mycket störande att aldrig minnas vad jag gjorde för ungefär tio sekunder sedan. Sedan kan jag inte släppa tanken utan fortsätter i smyg att nojja mig tills jag kommer hem igen. Dörren är alltid låst när jag kommer hem.

2. Samma sak händer när vi ska gå och lägga oss. "Är dörrarna låsta?" frågar jag och sambon säger i 98% av fallen "Ja." Ändå måste jag sonika gå runt till alla 4 dörrar och dubbelchecka att dom verkligen är sådär låsta som han säger. Därför har vi nu en ritual som jag tycker är superduper bra. Alltid när han låser säger han högt och tydligt vad han gör "Alla dörrar låsta" etc. Underbara fina honom!

3. När vi ska sova och allting ska släckas blir jag jäkligt mörkrädd. Varje kväll får jag för mig att jag är lite klärvojant och att om jag inte blundar snabbt så kan jag få se en vit dam eller farbror från andra sidan som gärna vill säga något till mig. Men när jag blundar sådär snabbt så hör jag jag alltid mystiska ljud och vad annars kan det vara än en lömsk mördare som i smyg stått gömd?! Nu kryper han naturligtvis fram och smyger runt i mörkret och väntar på att vi ska blunda eller somna. Blunda eller inte blunda...lika läskigt båda sakerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0