I tryggt förvar...

Inte för o vara sån men jag måste ha hamnat på Sveriges mest outbildade vårdcental/mödravårdcental.

Min barnmorska är aningens flummig och allt är sååå normalt. Jag "Hallååå jag har ont här o där"..hon "Det är heeelt normalt". På allt jag frågar om är det samma svar..."Det kan vara så när man är gravid".

Nu har jag fått en tens-grunkamojjs som jag inte vet hur jag ska använda för hon är "inte rätt person" att visa det (ursäkta du är barnmorska för bövelen!). Så jag fick hänvisnigen till min sjukgymnast.

Och hon, hon är en söt liten sockerbit. Världens vackraste ögon har hon, sånna man kan drunkna i. Och tur är väl det för hennes del för när man går därifrån så har hon stått och läst lite slött ur ett papper och inte känner jag mig mer informerad om min kropp för det. Men hennes ögon, dom glömmer man inte. Nu ska hon informera om hur el-grunkan ska sitta på mig och bebis och även få nålar instuckna i kroppen...hugaligen *skräck*...hoppas hon viftar jäkligt mycket med dom där långa fransarna då så man inte svimmar på kuppen.

Känner mig en smula otrygg.

Sen har mödravårdcentralen en läkare. Och den läkaren hon går banne mig inte av för hackor. Hon....hon...hon är elak o dum och knäpp!

Så är det, det är sant! Fråga vem som helst i Skara. Och Bb i Skövde, dom vet hur hon är. Ingen vill ha henne. Så därför har dom placerat henne på onsdagar på MVC

Inne i vårdcentalen chefs-bestämma-vrå..."Vad ska vi göra med en läkare som ingen vill träffa för hon är så dum? Jag vet vi sätter henne på en plats där ingen kan unvika henne! Vi sätter henne som enda läkare på mvc. Gud vilken bra ide! Ja för hon hatar ju gravida så det är ju en toppenide! Tjohoo nu slapp vi sparka en personal som inte är bra på det hon gör! Kom nu går vi och firar med en fika!" 

Ja-a så nu är det hon jag ska ha som stöd i min foglossning. Så jag linkade väl dit och fick känna på riset. Den elaka häxan fick mig att be om ursäkt för min existens och för att jag kom på den dumma ide att bli gravid.

Visst är det spännande med sjukhusmiljöer? Tycker ni inte?

Gött att bebis snart ska komma ut till oss. Här väntas det och längtas det!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj.....här är man på hugget!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kom hit på lördag istället vet ja och be Goce visa dig hur man gör med tensapparaten. Honom kan du ju lita på.

2009-09-17 @ 13:54:45
Postat av: Kattis

Verkar inte som att du har fått de bästa relationerna med personalen, hoppas att de bättrar sig, min barnmorska på mvc var oxå en riktig knäppis!!! hon lyssnade hela tiden bara efter hjärtljudet på ena bebisen fast hon visste att jag väntade två o hon blev sur när jag talade om att det kunde vara bra att lyssna på båda bebisarna...

så det finns de men du kan vara glad att du itne har mvc barnmorskan sen när barnet är fött för då komemr du till bvc o då får jag hoppas att den är bättre

kram kattis

2009-09-22 @ 18:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0